ANNOUNCEMENT

  • Home
  • ANNOUNCEMENT
  • CNU NOTICE

CNU NOTICE

[학사지원과] 2023학년도 동기 계절학기 수강료 납부 안내
[학사지원과] 2023학년도 동기 계절학기 수강료 납부 안내
Writer 국제학부
Views 150 Date 2023.11.13

2023학년도 동기 계절학기 수강료 납부 일정을 아래와 같이 알려드리니수강생들은 기간내 수강료를 납부바랍니다.



◇ 2023학년도 동기 계절학기 수강료 납부 안내


수납기간 : 2023. 11. 24.()09:00 ~ 11. 29.() 16:00[6일간]

 ※ 은행 창구업무 시간 16:00까지

 ※ 전자금융서비스 시간 23:00까지(, 11. 29.()은 16:00까지 운영)


고지서 출력http://portal.cnu.ac.kr/로그인통합정보시스템학사행정장학/록 

 고지서출력(계절학기)

 ※ 고지서 출력기간: 2023. 11. 24.() 09:00부터


수납방법 및 유의사항

 ◦ 하나은행 가상계좌 및 창구 통해 납부

 ◦ 현금 납부만 가능(카드 납부 불가)

 ※ 납부자 확인 기간 지연수수료 추가납부 등으로 카드 납부 불가

 ◦ 전자금융서비스(인터넷뱅킹폰뱅킹은행ATM) 이용 가상계좌로 납부(이체)

 ※ , ATM(나이스현금지급기편의점대형마트에 설치되어 있는 ATM )은 입금 불가

 ◦ 은행 납부계좌는 학생 1인당 1개의 가상계좌만 부여되므로두 과목을 신청하고 한 과목으로 변경을 원할 경우 먼저 신청한 두 과목 수강료 금액을 납부하고별도의 취소기간에 한 과목 취소(환불).

  ◦ “0”원 납부자(ex:사회봉사)는 은행을 방문하여 납부(고지서 제출)[전자금융서비스(인터넷뱅킹폰뱅킹불가]

 ◦ 유의사항수강료를 납부(“0”원 납부자 포함)하지 않으면 수강신청이 자동 무효 처리되며, 이후 수강신청 불가하므로 반드시 납부기간 내에 수강료 납부 요망



We inform you the payment schedule for the 2023 winter semester, So students who register the semester should pay the tuition within the deadline.



◇ Guide to Payment for 2023 winter Semester tuition 


A. Payment period: November 24, 2023 (Fri) 09:00 to November 29, 2023 (Wednesday) 16:00 [6 days]

※ Bank office hours: Until 16:00

※ Electronic financial service(Mobile banking) hours: Until 23:00 (But on November 29th (Wednesday), Until 16:00)


B. Bill printout: http://portal.cnu.ac.kr/ → Login → Integrated information system(통합정보시스템)[학사행정]Academic administration→ [장학/Scholarship/Registration→ [고지서출력(계절학기)] Bill printout(seasonal semester)

※ The Bill printout period: From November 24, 2023 (Fri) 09:00


C. Payment Method and Note

◦ Payment through Hana Bank's virtual account or in person

◦ Cash payment only (Card payment is not allowed)

※ Card payment cannot be made due to delays in the confirmation period of the payer, additional payment of fees, etc

◦ Payment to the virtual account using electronic financial services (internet banking, phone banking, bank ATM) (transfer)

※ However, ATMs (such as ATMs installed in Nice cash machines, convenience stores, and shopping mall) cannot be deposited

◦ Since only one virtual account is granted per each student, if you apply for two classes and want change it to one class, you should pay the tuition fee for the two classes you applied for first, and cancel one class (refund) in cancellation period.

◦ Person who pay 0 won (ex: volunteer class, etc.) Visit the bank and pay it in person (submit a bill) [Electronic financial services (internet banking, phone banking) are not allowed]

◦ Note: If the tuition fee is not paid (including the 0 won payer), the course registration will be automatically invalidated, and since the course cannot be registered thereafter, the tuition fee must be paid within the payment period